Nico Live Compilation (8/12)

Discussion in 'Japanese Version' started by Hyperion, Jul 27, 2014.

  1. FelixFelice

    FelixFelice Level 56

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    Good stuff. Thanks as always.
     
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  2. Nazta

    Nazta Level 32

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    Cheers!
    Some of these questions though...
     
  3. Myrkur

    Myrkur Level 16

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    Anima lunaris max sbb and maxed imp ready and waiting for 7*
     
  4. Kyrin_

    Kyrin_ Level 13

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    they also talk about scrapping the idea of increase imp cap that they mentioned last nico live.
     
  5. Belias

    Belias Level 29

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    Don't they mention anything abou type change?
     
  6. L.Sevenz

    L.Sevenz Level 27

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    Nothing that important in first Q&A this time :meh:

    They have two section of Q&A this month though @Cowlicks and Cobwebs :chicken:

    Spoiler

    • Q.ブレ生に取り上げられる質問は誰が選んでる?
      A.いつもはかおりんご、今回は高橋P
    • Q.個体差の関係でやり込めるようにLVmaxのユニットに限りLV1に戻せるような素材ユニットを作成してほしい。
      A.キリが無くなるかも。
    • Q.BB等の効果が曖昧に表現されてるので困る
      A.コレはミスです。調べて修正する。
    • Q.LV500のレコード報酬が魅力ない(現は功績5000pt)
      A.そろそろ上限を解放して特別な報酬にする
    • Q.レイドバトルの報酬、部位破壊、ドロップ率等の設定を見直してほしい。
      A.今後検討していきたい。クリダメ耐性の表示等も検討する。
    • Q.スフィア屋の生成ボタンをアイテム生成と同じように自動にしてほしい
      A.危険なので難しい
    • Q.ミッションのチャレンジをメニューTopに表示してほしい
      A.検討中
    • Q.ミッションのチャレンジをメニューTopに表示してほしい
      A.具体的に検討中
    • Q.ユニットのソートにお気に入りを追加してほしい
      A.入れたはず。お気に入り以外のユニットのソートを入れるかも。
    • Q.ユニットのソートにお気に入りを追加してほしい
      A.入れたはず。お気に入り以外のユニットのソートを入れるかも。
    • Q.ホーム画面のパーティをスワイプするとパーティが切り替わるようにしてほしい。
      A.良いかも。検討する
    • Q.ユニット枠の拡張2000はいつ? A.そろそろ考える。倉庫を用意してはどうか。具体的に検討する。
    • Q.エデアのエクストラスキルがUBB非対応なのは仕様?
      A.UBBは別物。今後できるようになるかも
    • Q.幼魔を合成するときに大成功や超成功になると効果も大きくしてほしい。
      A.縛る感じになるのでどうか考える
    • Q.Android5.0対応どうなってる?
      A.基本的には問題ないが機種単位では確認が必要。
    • Q.図鑑埋めに関して、進化後のユニットが出た場合に進化前のユニットを図鑑に表示してほしい。ダイヤや功績ポイントで解放等。
      A.ありかも。考えてみます。
    • Q.合成時のBB上げの確率を表示してほしい。
      A.LVアップするかしないかの判定は回数ではないので表示できない
    • Q.レベルアップ時にレイドオーブも回復してほしい
      A.実装漏れ。回復するようにする。
    • Q.能力の軸を変えたユニットを出して欲しい
      A.あってもいいかも。経験値が増えるユニット等
    • Q.○ターンHPが回復するの仕様について
      A.改修を検討
    • Q.難易度調整を見なおして
      A.難しい
    • Q.ストーリークエストで台詞が入ってオートが止まる仕様を何とかしてほしい
      A.1回目は止まって、2度目以降のオートはシナリオを飛ばす等考えてみる
    • Q.ギフトの種類を増やしたり量を増やしたりしないの?
      A.色々検討する
    • Q.村の採取を連打でなくオートにして
      A.やりましょう
    • Q.超激レア召喚なんで始めたの?
      A.量が多すぎて新ユニットが出にくくなってたため。
    • Q.弱点属性ダメージ無効のスフィアをつけてるのにダメージ表示は弱点ダメージのままになってる
      A.修正した
    • Q.フロンティアゲートの難易度が高すぎる。
      A.ターン経過や予備動作をなるべく設定している。攻略サイト見て
    • Q.アリーナでLクェイドに割れた護神輝彰・右方を装備しても効果が出ない
      A.仕様です。
    • Q.強化した際に何LVになるか表示してほしい
      A.やりましょうか
    • Q.回復力に応じて攻撃力やBB攻撃力UPスフィア作って
      A.ありえなくはない。考えていく
    • Q.レイドスフィア生成で、素材を押すと入手クエストや敵を表示できるようにしてほしい
      A.出るボスくらいは載せても良いかも。
    • Q.戦闘画面でリーダーが誰かわからないので分かるようにしてほしい
      A.やりましょう
    • Q.倉庫番ユニットの出番があるような要素を追加できない?レイドでの素材集め隊みたいな
      A.考えてみていいかも。先になるけど
    • Q.スペシャルチャレンジの出現条件は50回であってる?
      A.50回であってる。今後、出し方については考える
    • Q.レイドで同じクエストの2回目以降に関しては自動で準備完了にしてほしい
      A.やりましょう
    • Q.フロンティアハンターのRkが追いつけないようにしてるって言ったけど上限解放ないし追いつかれる。レイドのサーバーをまたいで検索できるようにしてほしい。
      A.追いつけないようにしてるものではない。なかなか追いつけないのは仕方ない。レイドのサーバーをまたいで検索するのはシステム上無理
    • Q.タイプをいじると言ってるけどそれまでにオラクルを破棄してきた人はどうなの?
      A.重々承知だがご理解ください。
    • Q.1人のフレンドに複数の助っ人キャラを設定できるようにならない?
      A.今後考えてみる
    • Q.終世の黙示録がステ強化スフィアなの?
      A.修正します
    • Q.巨神等のクエストに行く際に何体持ってるかを表示してほしい
      A.考えたい。そう思ってた
    • Q.BBレベルを上げる際、攻撃BBユニットばかりで補助系や回復系の雑魚ユニットが増える
      A.攻撃BBだが補助も持ってるユニットなら補助系ユニットを合成してもBBが上がるようにするなど考えたい。
    • Q.神器でレド・クローガ等は複数手に入る?
      A.アリーナの神器のみかな。ほかは考えてない
    • Q.これは失敗だったなと思うことは?
      A.一番失敗したのはコルオウルとRC3実装時
    • Q.攻略代行に対する対策はとらないの?
      A.明るみに出た場合はアカ停止になる可能性は高い
    • Q.アイテムの一括売却できない?
      A.アイテムを長押しするとできるよ
    • Q.強化合成時にBB→SBBになったら強化合成から外れてしまうのどうにかできない?
      A.そのまま強化できるようにする
    • Q.アリーナポイントのイベントないの?
      A.やるよ。考えてる
    • Q.蒼の衝撃がクリアできないけどコツある?
      A.ダメージ軽減系LSをもってるユニットをL・LFに入れてバルグランなんかも良いよ
    • Q.新しいスペシャルダンジョン作ってよ
      A.予定あるよ。
    • Q.大分に高橋Pにそっくりな学生がいるけど息子?
      A.違います
    • Q.gumi赤字だけどブレフロ配信終了になったり影響あったりする?
      A.全く問題ない
     
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  7. Lunalols

    Lunalols Level 21

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    Next version update in July
     
  8. Talukita

    Talukita Moderator

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    • Q.テイザーの親友はどんな人?
    • What kind of person is Tazer's best friend?
      A.強くて気さくな人だった。強かったのでアフラディリスに狙われてしまった。
    • A strong and friendly guy. He was strong so he Afla Dilith was after him.

    @Conspire Incoming bara doujin between Tazer and his friend :hungry:

    • Q.セリアとパリスの姓格が悪くなってない?
    • It seems like both Seria and Paris have become meaner
      A.グランガイアからイシュグリアに行く時に色々あって成長した姿。カルが居ないのも原因の一つ。
    • They've gone through a lot during their journey from grand gaia to ishgria and have matured. Karl not being with them is also a factor.

    A bit weird translation though as becoming meaner is opposite from being matured?
     
  9. Seroon

    Seroon Level 49

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    Maybe they mean that Seria/Paris are pictured as being less bubbly and naive because of what they've been through, as well as currently being affected by Karl not being around (taking some of the soul out of the group).

    It actually makes you think about what Owen/Grah were probably like back in the day, especially before the Ishgria Expedition.

    I could see it being why Owen always look like he is constipated...
     
  10. Crescens

    Crescens Level 11

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    the ability to claim a unit of choice probably has an expiration date, doesn't it? Or can we wait as long as we want and get a unit from a future batch?
     
  11. F0rty

    F0rty Level 23

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    Till July 10th if i recall correctly
     
  12. Crescens

    Crescens Level 11

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    thanks, you don't need to recall the exact date but there is one for sure , right?
     
  13. F0rty

    F0rty Level 23

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    Oct 4, 2014
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    184
    Yep, 2015/7/3 to 2015/7/10 you can choose your unit! (Yellow wreath of the teaser)
     
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  14. Cowlicks and Cobwebs

    Cowlicks and Cobwebs Level 35

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    @L.Sevenz
    Thanks, part 2 wasnt in gaym when I copied the previous one. I hope I didn't see your reply because I wanted to enjoy my Saturday :( oh well.

    @Hyperion, @Talukita, @Steverion, @Nazta, @FelixFelice

    Q&a part 2



    • Q.ブレ生に取り上げられる質問は誰が選んでる?
    • Who chooses the questions you answer on these live streams?
      A.いつもはかおりんご、今回は高橋P
    • It's always been Kaoringo, but Takahashi selected them this time
    • Q.個体差の関係でやり込めるようにLVmaxのユニットに限りLV1に戻せるような素材ユニットを作成してほしい。
    • Please make a special evo mat that will revert a maxed unit back to level 1 so we can train it again if we are not satisfied with its final stats
      A.キリが無くなるかも。
    • There'll be no end to things, then
    • Q.BB等の効果が曖昧に表現されてるので困る
    • It's a bother that the BB effects and such are vaguely expressed in game
      A.コレはミスです。調べて修正する。
    • This is a mistake on our part. We'll look into it and fix it.
    • Q.LV500のレコード報酬が魅力ない(現は功績5000pt)
    • The achievement store records reward for lv 500 is unattractive (5000 pts)
      A.そろそろ上限を解放して特別な報酬にする
    • Probably about time to increase the limit and give a special reward
    • Q.レイドバトルの報酬、部位破壊、ドロップ率等の設定を見直してほしい。
    • Please review the settings for raid battle rewards, individual parts destruction, drop rates, etc.
      A.今後検討していきたい。クリダメ耐性の表示等も検討する。
    • We'll look into it. We'll also see if we can show things like crit damage resist, etc.
    • Q.スフィア屋の生成ボタンをアイテム生成と同じように自動にしてほしい
    • Please change the sphere shop's craft button and make it auto like the item synth button
      A.危険なので難しい
    • That'll be difficult to do since it's too dangerous
    • Q.ミッションのチャレンジをメニューTopに表示してほしい
    • Can we have the challenges in Mission mode displayed at the home screen?
      A.検討中
    • Currently looking into it
    • Q.ミッションのチャレンジをメニューTopに表示してほしい
    • Can we have the challenges in Mission mode displayed at the home screen?
      A.具体的に検討中
    • Looking into it in detail
    • Q.ユニットのソートにお気に入りを追加してほしい
    • Please include "favorites" in the unit sort feature
      A.入れたはず。お気に入り以外のユニットのソートを入れるかも。
    • We already have. We also might include a sort option for "non-favorited" units
    • Q.ホーム画面のパーティをスワイプするとパーティが切り替わるようにしてほしい。
    • Please give us the ability to swipe the party displayed at the home screen and switch there on the fly
      A.良いかも。検討する
    • Might be a good idea. We'll see.
    • Q.ユニット枠の拡張2000はいつ?
    • When will we have 2000 unit space?
    • A.そろそろ考える。倉庫を用意してはどうか。具体的に検討する。
    • We'll start to think about it, maybe prepare a "storage room" or something. We'll look into it specifically.
    • Q.エデアのエクストラスキルがUBB非対応なのは仕様?
    • So Edea's EX skill not activating with her UBB is intentional?
      A.UBBは別物。今後できるようになるかも
    • UBB is a different thing. We might change it so that it still activates on UBB in the future, though.
    • Q.幼魔を合成するときに大成功や超成功になると効果も大きくしてほしい。
    • Please give us bigger a stat increase when getting "great" or "super" success when fusing imps
      A.縛る感じになるのでどうか考える
    • It'll feel like we're limiting players (to just fuse during fusion rate up) so I dunno about that
    • Q.Android5.0対応どうなってる?
    • What happened to your support for android 5.0 ?
      A.基本的には問題ないが機種単位では確認が必要。
    • There's basically no problem with it but we still have to check per device
    • Q.図鑑埋めに関して、進化後のユニットが出た場合に進化前のユニットを図鑑に表示してほしい。ダイヤや功績ポイントで解放等。
    • About filling the unit list. I hope we still get to fill out the unit's past forms even if we summon it in a later form by using gems or achievement points
      A.ありかも。考えてみます。
    • That might be a good idea. We'll think about it.
    • Q.合成時のBB上げの確率を表示してほしい。
    • Please display the BB lvup rate when fusing
      A.LVアップするかしないかの判定は回数ではないので表示できない
    • Whether BB levels up or not is not dependent on the number of times you fuse so we can't display that
    • Q.レベルアップ時にレイドオーブも回復してほしい
    • Please make raid orbs replenish when we level up
      A.実装漏れ。回復するようにする。
    • We actually just forgot to add that in. We'll do that
    • Q.能力の軸を変えたユニットを出して欲しい
    • Please release units that have different abilities (other than battle abilities, like units that will make you spend less energy per quest)
      A.あってもいいかも。経験値が増えるユニット等
    • Might be a good idea. Like units that will give you more exp. when in your party
    • Q.○ターンHPが回復するの仕様について
    • About HP healing over _ turns (not carrying over different tiles in GQ and raid)
      A.改修を検討
    • Looking to fix this
    • Q.難易度調整を見なおして
    • Please review the difficulty of the game
      A.難しい
    • That'll be tough
    • Q.ストーリークエストで台詞が入ってオートが止まる仕様を何とかしてほしい
    • Please do something about the auto battle stopping when dialogue kicks in
      A.1回目は止まって、2度目以降のオートはシナリオを飛ばす等考えてみる
    • Maybe we'll make it so it stops the first playthrough, then the dialogue will skip automatically the 2nd time onwards
    • Q.ギフトの種類を増やしたり量を増やしたりしないの?
    • Can't we increase the types and number of gifts?
      A.色々検討する
    • We'll look into it
    • Q.村の採取を連打でなくオートにして
    • Please let us collect village items automatically, not multi tap
      A.やりましょう
    • Will do that
    • Q.超激レア召喚なんで始めたの?
    • Why did you decide to implement a mega rare summon gate?
      A.量が多すぎて新ユニットが出にくくなってたため。
    • Due to all the units, players are having a hard time getting the newer units
    • Q.弱点属性ダメージ無効のスフィアをつけてるのにダメージ表示は弱点ダメージのままになってる
    • How come the damage display is bugged when you equip an "elemental damage null" sphere and still shows like you're receiving elemental damage?
      A.修正した
    • That's been fixed
    • Q.フロンティアゲートの難易度が高すぎる。
    • Fg is too hard
      A.ターン経過や予備動作をなるべく設定している。攻略サイト見て
    • We're trying to put more turn based atacks and "charge" turns into the program (so it won't be based too much on luck). Please look at guides.
    • Q.アリーナでLクェイドに割れた護神輝彰・右方を装備しても効果が出ない
    • Why doesn't a Quaid-led team get the effect of the 12 guardians GGc sphere in arena?
      A.仕様です。
    • Intentional
    • Q.強化した際に何LVになるか表示してほしい
    • I hope we can see what level we'll reach when fusing
      A.やりましょうか
    • Let's do that
    • Q.回復力に応じて攻撃力やBB攻撃力UPスフィア作って
    • Please make spheres that increase ATK and BBatk relative to REC
      A.ありえなくはない。考えていく
    • Possible. We'll consider that
    • Q.レイドスフィア生成で、素材を押すと入手クエストや敵を表示できるようにしてほしい
    • When crafting Raid spheres, i hope we can see the quests and enemies where the mats drop from when tapping the mats.
      A.出るボスくらいは載せても良いかも。
    • Maybe just the boss it drops from
    • Q.戦闘画面でリーダーが誰かわからないので分かるようにしてほしい
    • Please allow us to recognize who the leader is in the battle screen
      A.やりましょう
    • Let's do that
    • Q.倉庫番ユニットの出番があるような要素を追加できない?レイドでの素材集め隊みたいな
    • Can't we add something to give benchwarmer units a chance to shine? Like raid mat farming or something.
      A.考えてみていいかも。先になるけど
    • Might be a nice idea too look into that. Won't be happening anytime soon, though
    • Q.スペシャルチャレンジの出現条件は50回であってる?
    • 50x for the special challenge to appear, is that correct?
      A.50回であってる。今後、出し方については考える
    • Yes. We'll think of something as to how it appears
    • Q.レイドで同じクエストの2回目以降に関しては自動で準備完了にしてほしい
    • I hope we become automatically "ready" on our 2nd run of the same quest in raid
      A.やりましょう
    • Let's do that
    • Q.フロンティアハンターのRkが追いつけないようにしてるって言ったけど上限解放ないし追いつかれる。レイドのサーバーをまたいで検索できるようにしてほしい。
    • You guys said that people shouldn't be able to catch up to higher ranks that easily in FH but with no cap increase, a lot are eventually catching up. And i hope we can do searches without having to transfer to the raid server.
      A.追いつけないようにしてるものではない。なかなか追いつけないのは仕方ない。レイドのサーバーをまたいで検索するのはシステム上無理
    • It's not that we're not letting people catch up. It actually is hard to catch up and that can't be helped. And it's impossile to search raid across servers
    • Q.タイプをいじると言ってるけどそれまでにオラクルを破棄してきた人はどうなの?
    • You said you'd fix the types but what are you going to do about the people who already discarded Oracles?
      A.重々承知だがご理解ください。
    • We understand that and we hope people would understand this change
    • Q.1人のフレンドに複数の助っ人キャラを設定できるようにならない?
    • Can't a friend set multiple leaders for us to choose from?
      A.今後考えてみる
    • We'll consider that
    • Q.終世の黙示録がステ強化スフィアなの?
    • Why is the raid Final Apocalypse sphere a stat sphere?
      A.修正します
    • We'll fix that
    • Q.巨神等のクエストに行く際に何体持ってるかを表示してほしい
    • I hope we can see how many totems of that element we have when going to the vortex
      A.考えたい。そう思ってた
    • We were also thinking the same thing. We'll see
    • Q.BBレベルを上げる際、攻撃BBユニットばかりで補助系や回復系の雑魚ユニットが増える
    • When BB leveling, all we use are atack fodder and we have a lot of leftover support and healing fodder
      A.攻撃BBだが補助も持ってるユニットなら補助系ユニットを合成してもBBが上がるようにするなど考えたい。
    • We're thinking of making BB levels increase with either type of fodder if that unit's BB also has support capabilities
    • Q.神器でレド・クローガ等は複数手に入る?
    • Can we get multiple copies of the RC5 Divine Vessel?
      A.アリーナの神器のみかな。ほかは考えてない
    • Just the Arena ones. Not thinking of the others.
    • Q.これは失敗だったなと思うことは?
    • Do you consider anything you've done to be a mistake
      A.一番失敗したのはコルオウルとRC3実装時
    • The biggest mistake we made would pribably be Oulu and RC3
    • Q.攻略代行に対する対策はとらないの?
    • Won't you be do something about "account piloting"? ( letting others take control of other accounts to clear certain quests)
      A.明るみに出た場合はアカ停止になる可能性は高い
    • If found out, accounts will probably be banned
    • Q.アイテムの一括売却できない?
    • Can't we sell multiple items at once?
      A.アイテムを長押しするとできるよ
    • Long press to enable multi-sell
    • Q.強化合成時にBB→SBBになったら強化合成から外れてしまうのどうにかできない?
    • Can't you do something about the base unit getting deselected when you level up from BB to SBB?
      A.そのまま強化できるようにする
    • We'll do something about that
    • Q.アリーナポイントのイベントないの?
    • Won't you be having arena point events?
      A.やるよ。考えてる
    • We will. Under consideration
    • Q.蒼の衝撃がクリアできないけどコツある?
    • I can't clear Karl's EX trial, any tips?
      A.ダメージ軽減系LSをもってるユニットをL・LFに入れてバルグランなんかも良いよ
    • Use damage reduction leads and try using Balgran
    • Q.新しいスペシャルダンジョン作ってよ
    • Please make a new special dungeon
      A.予定あるよ。
    • We have something planned
    • Q.大分に高橋Pにそっくりな学生がいるけど息子?
    • There's a student who looks exactly like Takahashi in Oita prefecture, is that your son?
      A.違います
    • Nope
    • Q.gumi赤字だけどブレフロ配信終了になったり影響あったりする?
    • Gumi seems to be in the red, but will this have any effect on BF, like will the game end?
      A.全く問題ない
    • No problem at all here

     
    Last edited: Jul 4, 2015
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  15. SurfacePen

    SurfacePen Level 60

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    • Q.シエラは元神徒なのに目が普通なの?
    • Shera's a former disciple but why does she have normal eyes?
      A.シエラは力を封じて人として生きてるため。
    • Because she's sealing her powers in order to live as a normal human
    Potential 7*?
     
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  16. Talukita

    Talukita Moderator

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    Apr 10, 2014
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    It just means that she wants to make herself look like a normal human being, once she fights she can just release it normally. That said she is alive anyway so the potential is always there.
     
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  17. L.Sevenz

    L.Sevenz Level 27

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    Apr 28, 2014
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    Oh Sorry for interrupting your Saturday then :oops:
     
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  18. FFGH

    FFGH Level 36

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    Mar 22, 2014
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    Not potential.

    Confirmed.
     
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  19. Kyuhei4

    Kyuhei4 Level 15

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    Jan 20, 2015
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    • Q.これは失敗だったなと思うことは?
    • Do you consider anything you've done to be a mistake
      A.一番失敗したのはコルオウルとRC3実装時
    • The biggest mistake we made would pribably be Oulu and RC3
    What's the problem with oulu and RC3? Was it back in the days because he was the first mitigator and they made it 50% already?
     
  20. Talukita

    Talukita Moderator

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    Apr 10, 2014
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    I think the problem back then is that it was the first time you need mitigation to survive RC3 and Oulu was your only option for that. People were really shock at that time lol, literally "have Oulu or die", some even begged to use him as friend slot.
     
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