My Blood Brothers Artworks

Discussion in 'General' started by Mewoir, Feb 1, 2014.

  1. Mewoir

    Mewoir Level 12

    Joined:
    Jan 9, 2014
    Messages:
    66
    Likes Received:
    23
    Hi there, I made an Ira artwork which I wanted to show you guys,because she's one of my favorite character ;)

    Tell me what you think about it please,what is wrong,what is good etc...(quality is bad because I only have a phone to take the picture :( )

    [​IMG]

    Thanks :)

    Edit : After I made Ira as my first BB artwork , I decided to go ahead and continuing so I'll be posting new stuff regulary don't forget to check it out :D
     
    Last edited: Feb 10, 2014
  2. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    Awesome dude
    Always glad to see a nice drawing :)

    Did some drawing in the old forum,
    I'll post some old works when i had the time
     
  3. Mewoir

    Mewoir Level 12

    Joined:
    Jan 9, 2014
    Messages:
    66
    Likes Received:
    23
    Thanks Mozzi ,and yes please I would be so happy to see some other BB artworks ! ;)
     
  4. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    a few of stuffs i did when i started playing bb

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    now have no time to draw, too much stuffs to do, work, friends, girlfriend and.... EVENTS lol
     
    Last edited: Feb 2, 2014
    Mewoir likes this.
  6. Mewoir

    Mewoir Level 12

    Joined:
    Jan 9, 2014
    Messages:
    66
    Likes Received:
    23
    Wow your artworks are absolutely amazing Mozzi ! I really love especially your Marid (one of my favorite fam).

    I'm kind of in the same social situation as you (gf,work,study...)so I don't know when I'll be able to draw a new one, but I think it'll be Gath or Marid,i'll post it when i'll do it ;)But i'm still far from your skills I would like to know which material you use in PM if possible and why not some tips about shades etc...if you have time haha ;)
     
    Mozzi1 likes this.
  7. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    thx Mewoir
    i use an F pencil on paper, HB/2B for darker shade
    i leave out the darker shades for last cos B pencils usually will smudge

    scan the pencil work, make sure ur line abit tight (no open line so easier to just fill a color :) )
    adjust the lines in photoshop, fill the basic color and start shading with colors

    u can even leave out sum stuffs when u r drawing,
    ex. that ira sword on the right is the same from the left, i just copy, paste, flip and voila :D
    the pattern in ira/s clothing is another thing i did in photoshop...lazy to draw them lol

    [​IMG]
    i tend to color em darker so gauge how dark u want them to be before u put all the darker colors

    this is the 1st piece i did after i pulled a gath lol

    [​IMG]

    ps: luv my marid too :D
    wat not too luv about a fam that push other fam to proc more?
     
    Last edited: Feb 4, 2014
    sremmerswaal and Mewoir like this.
  8. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    and this is pretty much how imagine Marid pose when doing silent cheer the 1st time i read his skill lol
    marid w pom2 :D

    [​IMG]
     
  9. Mewoir

    Mewoir Level 12

    Joined:
    Jan 9, 2014
    Messages:
    66
    Likes Received:
    23
    Wooow thanks for all advice ! I might try to do something with Photoshop next, now that i know how you did :D

    And your Ira is really beautiful, another thing that I want to do later is to be creative about fam's position like your Madrid procin' (using my large imagination it wouldn't be hard hehe)

    How much time you spend on a draw ? I've spent like 4-5 hours on mine and it's not finished yet...lol

    Anyway thanks a lot you give me motivation i think i'll do a new one in the week end ;)

    (Ps: I'm jealous you pulled a Gath ! ^^)
     
  10. Lanseal

    Lanseal Level 5

    Joined:
    Jan 14, 2014
    Messages:
    54
    Likes Received:
    15
    Still waiting on an Ira head bashing, Brutal Legend style.
     
  11. Ruthless93

    Ruthless93 Level 7

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    33
    Likes Received:
    2
    Your Ira drawing is awesome Mewoir! Also laughed at that Marid doing silent cheer Mozzi.
     
  12. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    Thx & always glad i can help :)

    For the rough drawing like gath & silent cheer marid i think in an hour +-, u can see the cracks in marid's body is just me scribbling away lol

    For the ones w more details & color i think i did around 10-12 hrs +-

    @Lansel: i cant imagine wat kinda move is headbash lol ira carry swords so technically it'll b headswipe? Lol
     
  13. garamond

    garamond Level 39

    Joined:
    Jan 5, 2014
    Messages:
    2,202
    Likes Received:
    1,036
    Location:
    Sydney
    Wow those are really really good, send them to DeNA and see what they think... LOL!! .... nothing....

    We should them as our title page or something for the forum...
     
  14. Lanseal

    Lanseal Level 5

    Joined:
    Jan 14, 2014
    Messages:
    54
    Likes Received:
    15
    I was thinking more like death metal head-banging.
     
    Mozzi1 likes this.
  15. Mewoir

    Mewoir Level 12

    Joined:
    Jan 9, 2014
    Messages:
    66
    Likes Received:
    23
    Thanks garamond ;)

    I bought a 2H and a 2B aswell Mozzi and I love using it it's really good ! so i will continuing doing my Ira (making rough line,more shades etc...)

    About the HeadBash thing, i heard somewhere that Headbash meant cutting head using a sword (that would make sense since fomor and Ira both have swords)...but I might be wrong.
     
    Mozzi1 likes this.
  16. Lanseal

    Lanseal Level 5

    Joined:
    Jan 14, 2014
    Messages:
    54
    Likes Received:
    15
    But Fomor before epic would likely use his head because of his ram's horns. So I'm just going off what the original Head Bash would be.
     
  17. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    Yeah R Fomor probably use his head lol
     
  18. Mewoir

    Mewoir Level 12

    Joined:
    Jan 9, 2014
    Messages:
    66
    Likes Received:
    23
    Yeah that's also true...anyway I read it on BB Wiki some guys were arguing about the same thing...xD

    (Ps: Check out the first post, i added a picture of my final Ira :D )
     
  19. Mozzi1

    Mozzi1 Level 14

    Joined:
    Dec 18, 2013
    Messages:
    269
    Likes Received:
    59
    Nice mewoir
    Coming along nicely ;)
     
    Mewoir likes this.
  20. Lanseal

    Lanseal Level 5

    Joined:
    Jan 14, 2014
    Messages:
    54
    Likes Received:
    15
    The flaming swords are actually jet propellers that rocket Ira head first into enemies.
     
    Mozzi1 and Mewoir like this.

Share This Page